Friday, December 03, 2010

the beginning..me, my blog and i

..SALAM..

at laaaassstt. terealisasi jgk hasrat ati idaman kalbu nk ber-blog. mcm one of my dream come true lah kirenye. ahahaha. ekceli da lebey kurang 3taon aku ber-belog. tp bukan ber-belog di blog sndiri tp membace blog2 org. "berjln" dari satu blog ke satu blog. dari yg kenal sampaila yg tak kenal. seme pon bace. sgt suke membace blog org okeh..!
klu nk di flash-back kan ingatan aku ni, rasenye aai chip lah bertanggungjawab mencambahkan minat aku bace blog org. rsnye time blaja dolu pon kawan2 aku ade yg da start blogging. tp itu jam la kan, aku spt kureng minat nk ber-belog. lagi pon assignment donia terlalu byk ketika itu. ( alasan la tu. huh..!! )

pesoalan pertame (ecewah mcm soal asyraf lak kan..) mcm manelah boleh timbul rase nk ber-belog ni kan..? ekceli da lame nk ade blog. tp malas nk sign up blog. tunggu punye tunggu, hari berganti hari, bulan naik, matahari turun, bulan naik balek pon, aku maseh tamau sign up. cik ona a.k.a adik aku da lame ber-belog. ade 3taon ke cik ona ? dari wordpress la, apelaa..seme pon die try. lastly melekat dgn blogspot. bile bace blog org, semangat membuak2 nk sign up blog. mcm2 soklan la aku tnye kat cik ona. naik malas die nak menjwb. yela wat nye idak, tnye je lebey. ahahaha..

persoalan kedua, nape ber-belog..? meminjam kate2 cik ona a.k.a cik adik perempuan - aku wat blog tujuan aku satu je, nnt bile aku da tua, aku akan bace balek ape yg aku da tulis, jadikan kenangan. bile da jadi nenek leh bace blog dolu2, bace balek ape kite da tulis. leh ckp kat cucu.."cucu, bak komputer kat nenek jap. nenek nak update blog.." betul tak..?! betulkan..?! (tak betul pon, betul kan jgk ) ..jadi memikirkan ape yg cik ona ckpla, maken kuat rase nk ade blog sendiri. :) pastukan skang coti sekola. jadi ari2 online and bace blog org. latest aku bc blog diana a.k.a puan dudu (ye die da kawen berkuatkuasa 20/11). die kwn aku ms kecik2. aku tau die ade blog pon sbb tgh belek2 fb die (mstila duk belek sbb nk tgk gmbr kawen die yg panas dari oven), then ade kwn die tnye psal entri die. hah. kantoi dgn aku ade blog kan. ekeke. (jgn mara pn dudu).
blog die sgt menariksss. ade chapter zaman anak dara dan bersmbg dlm chapter II - zaman da kawen. pastu bff aku - syafawati dan niniey - juge da lame berblogging. tgk entri2 dorg yg de ckp psal aku rase best lak. (mungkin rase bestnye same mcm budak2 AF keluar dlm sokabar pancaindera barangkali..?) . kirenye ramai jgk org2 sekeliling yg rapat dgn aku da de blog kan. jadi maken kuat azam nak de blog. pastu bace blog kazen ipar (adeke such thing?!..yela sbb die kawen dgn kazen aku, so die kazen ipar la kan.????). blog die pon best. cite pasal keidopan seharian die. kak eila namenye. mule2 tepk jgk, adeke mase aku nk update blog ni..? tp kan klu kak eila yg working women, a wifey, a mother of two boleh ber-blog takkan la aku tak leh nk ade mase ber-blog kan..tak gitu..?

mule2 nak ade blog pada besday aku. 2/11. konon2 nak ade tarikh special. bukanla special sgt pon tp tarikh yg sng nk ingt. tak jadi jgk. then pk plak tarikh laen. 26/11 . haaa. nape 26/11..?! ade ape dgn 26/11. ekceli tarikh ni ialah tarikh bersempena genapnye lagi 3bulan aku akan jadi menamatkan zaman bujang. hukhuk. tp terkandas juga. akhirnye tarikh hari ni jgk yg ku pilih. ade ape dgn 3/12 plak? mcm2 la ko kan jaja. ye. tarikh ini ialah bersempena besday en-tunang. jadi sngla aku nk ingat kan tarikh mule2 aku ade blog sendiri.

nk pk kan name blog da satu punye kesah. jgn tak tau aku siap google lagi tu nak cari name utk blog. cik ona pon tlg mencari. hahahaha. semangat tak.?! mase 26/11 tu one whole day aku try cari name blog yg besh. google punye google terjumple blog ni. blog ni bagi idea utk name blog yg korg nk wat. nak yg bunyik2 saintifik, humourous, smart, patriotik (ape kehe?!) dan bunyik2 canggih ala2 IT. ha sume pon ade. tak cukup dgn tu, aku siap selak kamus oxford. senget..!! tau ape jadi..? akibat da penat cari name blog seari suntuk maka aku pon...

*
*
*
*
*
*

*
*
*
*
*
*
*

zzzzzzzzzzzz.. ekekeke. arghhh. ngntuk ah. so pada mlm tersebut, tak tercapailah hasrat nk sign up blog. tido dgn laptop terbiar. tgk. semangat kan..?! (wat assignment pon tak mcm ni..!!). esok bgn pagi2 cik ona tnye - "da buat blog?" dgn selahambenye aku jwb - "belom." .. ahahahaha. yelah dari smlm beria2 mencari name utk blog tp tak buat jgk. SOOO.. today is the day lah aku sign up blog aku. agak happylah jgk sbb da sekian lame plan baru menjadikan .. satu impian da telaksana ~~~weeeee :p ............................... ALAMAK..!! pjg berjela lak tulis utk 1st entri. ari pon da lewat mlm. mlm ke hape. pagi da (takpelah esok tak keje kan)..ok..daaa. salam


p/s : HEPI BESDAY EN-TUNANG. SEMOGA GEMBIRA SELALU :)

3 comments:

~FaDziLaH~ said...

Hii...slamat berBLOG la yer pasnih. Saya jadik 1st folower cikgu ek. Niway, apa maksud disebalik nama BIJOU tu?

Niniey Nurhafnie said...
This comment has been removed by the author.
Niniey Nurhafnie said...

Blogwalking kat sini. Not Bad for the fes timer...BFF mak mesti boleh... hehehe Keep Up!